moajacobssons.blogg.se

Första egna hästen och resan mot målen

Mycket har hänt

Publicerad 2015-05-02 22:14:42 i Allmänt, Hannez, Herring, Hästar,

Har inte skrivit på några dagar nu.. O ändå har jag hållit på med häst alla dagar..

I torsdag red jag en Valborgs ritt ;) var ett litet sådär pass, inget o hurra för kanske. Hon var lite upp och ner, ena stunden helt uppe i det blå o andra super fin o mjuk. Försökte också sitta ner lite korta stunder men tydligen är jag helt okunnig för det också verkligen inte! Kände mig som värsta nybörjaren igen 😏

Igår var jag i Patrik inne på banan (skrubbs) o körde fort. Jag körde för första gången i sulky o det gick enligt mig väldigt bra ;) Hannez kändes som han brukar på banan,asstark i bakvarv o lite lat i rätvarv. Men jag är iaf nöjd o hoppas att det går bra för honom på årsdebuten på tisdag! Senare Tömkörning jag heri över lite bommar, kände att jag ville komma i fas med Hannez. Hon var iaf super fin, lyfte riktigt snyggt på bena o var väldigt medgörlig!

Idag var jag ute o gick en sväng med Patrik innan jag åkte till grötlingbo för o jobba. Red en uteritt med två stycken i det inte alltför roliga vädret, men det gick bra iaf! O ikväll har jag haft en lugn "myskväll" med Patrik :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Moa Jacobsson

Hej! Jag är en tjej på 18 år som bor i Fardhem på södra Gotland. Jag går sista året på Lövsta naturbruksgymnasium, så studenten närmar sig! Jag har precis köpt min första egna häst och det är våran resa ni mestadels kommer att få följa här!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela