moajacobssons.blogg.se

Första egna hästen och resan mot målen

Jajamen

Publicerad 2014-03-18 11:07:20 i Allmänt, Bralette - "Semla", Hoppning, Tävling,

Nu är jag tillbaka igen, haha... Är så glömsk så det inte är sant.. Men men en liten update är iaf att jag var i stan i söndags på årets första hopptävling på ön. Red 90-1m så det var ju inget jobbigt i höjd för Semla men det är mer än bara höjden som ska funka också.
 
90, clear round:
Gick super bra! Kom felfritt runt och jag fick ett bra flyt, kände mig inte så stressad på banan som jag brukar göra när jag hoppar. Kunde andas, lugna ner mig och tänka precis vad jag skulle göra för att få det bra! 
 
1m, A:A:0:
Gick också bra, dock kändes hon så jäkla loj på framhoppningen, fick inte fram henne och hon sög inte på hindrena men väl inne på banan gick det super. Synd som det var så rev vi ett hinder i omhoppningen även fast jag inte direkt red för placering. Vi kom ur en väldigt tung sväng (det var väldigt blött i den delen av ridhuset) och jag fick inte riktigt upp henne innan hindret så bommen rullade men i helhet var det en lyckad dag. Mina mål känns inte omöjliga längre och jag och Semla funkar riktigt bra nu!
 
Hade överhuvudtaget en rolig dag med Jonna och Patrik som jag hade med mig, hoppas på fler såna! ;)
 
Igår kväll hoppade vi också på lektionen men det vara bara lite, kombinationer. Hon gick riktigt bra, finns inget mer att säga :)
 
Fick även reda på att jag fick vara med på Johan Spetz träningen som jag anmält mig till i helgen, ska bli super roligt och spännande, dock MÅSTE jag hitta någon som kan köra mig till Havdhem.. Har inte direkt frågat någon eftersom jag inte hade någon plats från början, kan vara dags nu..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Moa Jacobsson

Hej! Jag är en tjej på 18 år som bor i Fardhem på södra Gotland. Jag går sista året på Lövsta naturbruksgymnasium, så studenten närmar sig! Jag har precis köpt min första egna häst och det är våran resa ni mestadels kommer att få följa här!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela