moajacobssons.blogg.se

Första egna hästen och resan mot målen

Stallet

Publicerad 2014-01-12 11:29:49 i

Hade stallet igårmorse så en sovmorgon kändes välförtjänt idag! Det resulterade iaf i att jag fick rida båda pållarna. Hann ju inte åka ut i fredags för att epan var lite sönder...
Började o rida cassi i ridhuset men hann bara rida fram innan det visade sig att ridhuset var bokat. Under den tiden var hon så sjukt jävla fin! Kunde sitta still o bara hålla om. Skulle sedan fortsätta rida ute på en åker o då blev allt bara pannkaka.. Hon fokuserade inte för den öre så det enda jag fick göra var o försöka få henne avslappnad med mycket volter o omställningar. Men det blev inte mycke bättre, så fort hon slappnade av lite slöt jag o red tillbaka. Blev så jävla missnöjd o arg på att jag inte kunde rida henne som jag skall..
Semla fick en sväng ut med Jonna på Marco. Hon var till skillnad super fin hela turen, pigg men inte tung o stark så det kändes bra! Det är den här känslan jag letat efter med henne. Så det slöt bra iaf!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Moa Jacobsson

Hej! Jag är en tjej på 18 år som bor i Fardhem på södra Gotland. Jag går sista året på Lövsta naturbruksgymnasium, så studenten närmar sig! Jag har precis köpt min första egna häst och det är våran resa ni mestadels kommer att få följa här!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela