moajacobssons.blogg.se

Första egna hästen och resan mot målen

Skritta skritta skritta

Publicerad 2014-01-25 22:26:51 i

Semla var vid kiropraktorn i måndags o hade något (som jag inte kommer ihåg nu) som han knäckte ut o det resulterade i 2 veckor med skritt som jag först tyckte lät piss tråkigt, bara få skritta henne o göra lösgörande. Men nu när snart en vecka gått har jag ändrat inställning! Jag kan lättare hitta henne o få henne mjuk på ett helt annat sätt, fokusera på att bara få henne mjuk i sidorna o att hon går dit jag vill. Men semla själv tycker att detr otroligt tråkigt att bara få skritta, vad är det för påhitt liksom? Klart man ska få springa fort när man blir riden! 

De sista två passen har jag arbetat Cassi på samma sätt. Har inte riktigt fått fram henne eller orkat få ihop henne i korrekt form på senaste tiden o blivit så irriterad så Maria red henne i torsdags o gav mig lite tips hur jag skulle fortsätta med henne, så när man bara skrittar i en halvtimme så hittar jag henne mycket bättre o får henne mer avslappnad o kan bli mjukare i ridningen. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Moa Jacobsson

Hej! Jag är en tjej på 18 år som bor i Fardhem på södra Gotland. Jag går sista året på Lövsta naturbruksgymnasium, så studenten närmar sig! Jag har precis köpt min första egna häst och det är våran resa ni mestadels kommer att få följa här!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela