moajacobssons.blogg.se

Första egna hästen och resan mot målen

Lika seg som vanligt!

Publicerad 2014-01-06 22:50:16 i Hästar,

Nu segar jag med inläggen igen!
Jag menar det har vart nyår... Så gott nytt år sådär en vecka för sent! Hade en super nyår, fick va med de jag gillar bäst! 

När jag väl klarnat upp o letat mig ut till stallet så tog jag mig i kragen o plockade fram lite bommar. O jisses va glada pållarna blev! Semla blev stark som en oxe o gick knappt o stoppa, det lilla krysset vi hoppa över var tydligen nog för att bli överlycklig! Cassi var så fantastiskt fin! Gjorde krysset lite större o vilken bjudning hon hade! Hon brukar vara lite trög på hinder men nu var hon glad, måste bara lära mig sprången så hon skjuter upp ryggen lite mer än lilla chicko. Den dagen gjorde mig lycklig!

Letade mig tillbaka dagen efter o tog en sväng på cassi (semla gick) med Emma, en efterlängtad tur! Hon blev glad o va så fin!! 

O så idag hittade jag ut! Blev båda idag med, en sväng ute med duracecellkaninen o ett lite hårdare dressyrpass på cassi. Semla gick bra, böjde, flyttade o gjorde lite tempoväxlingar som gick super! Cassi gick oxå riktigt bra! Gjorde lite öppna, sidvärts o övergångar. Tappade hennes form ibland men det e ju mina ben som inte pallar trycket.. Nu är det iaf 10 veckor till tävlingsstart så nu är det seriöst!

Nyår👆
👆Red chicko för första gången sen tävlingen där jag bestämde mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Moa Jacobsson

Hej! Jag är en tjej på 18 år som bor i Fardhem på södra Gotland. Jag går sista året på Lövsta naturbruksgymnasium, så studenten närmar sig! Jag har precis köpt min första egna häst och det är våran resa ni mestadels kommer att få följa här!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela