moajacobssons.blogg.se

Första egna hästen och resan mot målen

Gårdagens ridpass

Publicerad 2015-04-27 19:30:33 i Hannez, Herring,

Glömde skriva igår, eller ja orkade inte helt enkelt..

I lördags kväll var jag nämligen på krogen med ett gäng gött folk! Så var lite trött i söndags 😏 
Men i vilket fall som mockade jag sen klippte jag heri under halsen eller hur jag ska förklara det eftersom hon blir så svettig. Red sedan en sväng på heri, o hon var super super fin! Tänkte på att få henne lung i skritten först, mycket ställa och flytta, samma i traven, red serpentiner o volter o rakt spår. I galoppen försökte jag bara hålla henne rak så hon inte går o ställer hela tiden, gjorde mycket tempoväxlingar o hon var helt med! O känslan när jag travade av var helt, WOW! Hade inget i handen, kunde bara sitta där o vara följsam, helt underbart!

Sedan körde jag Hannez som jag inte gjort på jättelänge nu 😔 han var iaf super mysig o va precis som han alltid e, en underbar individ! Så dagen sammanfattades som bra 😉

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Moa Jacobsson

Hej! Jag är en tjej på 18 år som bor i Fardhem på södra Gotland. Jag går sista året på Lövsta naturbruksgymnasium, så studenten närmar sig! Jag har precis köpt min första egna häst och det är våran resa ni mestadels kommer att få följa här!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela