moajacobssons.blogg.se

Första egna hästen och resan mot målen

Tog sommarlov

Publicerad 2014-06-15 22:54:10 i Allmänt, Bralette - "Semla", Lantbruk,

Tog ett litet sommarlov från semla, eller hon fick ett litet sommarlov oxå. Det var egentligen ganska skönt, har inte haft ork efter de 2 praktikdagarna när jag väl va i grötlingbo o sen har jag faktiskt vart hos Patrik sen i torsdags kväll så jag har iaf gjort lite nytta, kört hackvagn OCH kört hans stora häst! Jag har ju bestämt att jag ska lära mig det där med o köra trav (o bli bra på det om det någonsin skulle gå) så det är ju en början! Inser nu hur jävla fort det går när dom kör, jag tyckte det gick tillräckligt fort i det lugna tempot 😂 men men, det är kul o lära sig faktiskt även om jag är o förblir hoppryttare! 

Men idag alltså var första gången jag red semlan sen tävlingen o det var på en uteritt med 2 st så det blev bara skritt o trav men det var nog en lagom igångsättning, hon blir ju så rund av vattnet i gräset så hon såg ganska välgödd ut, hehe.. Men skönt o få rida igen ändå, för jag vill ju, 5-6 dagar i veckan hade varit det bästa men när det tar en halvtimme för mig o köra är inte suget alltid på topp, inte hjälper det heller att mina knän spökar hela tiden.. Usch o fy, nu börjar snart min 1 veckas lov så nu lockar kudden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Moa Jacobsson

Hej! Jag är en tjej på 18 år som bor i Fardhem på södra Gotland. Jag går sista året på Lövsta naturbruksgymnasium, så studenten närmar sig! Jag har precis köpt min första egna häst och det är våran resa ni mestadels kommer att få följa här!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela