moajacobssons.blogg.se

Första egna hÀsten och resan mot mÄlen

En bra helg!

Publicerad 2014-06-08 22:40:47 i AllmÀnt, Bralette - "Semla", Hoppning, TÀvling,

Mycket har hunnit o hĂ€nda 🙈 i torsdags var det student o firning av bĂ€sta Ronja som var pĂ„ ön! Hann Ă€ven o rida lilla Hannez (Patriks hĂ€st) vilket gick ganska bra, han börjar fatta vinken med skĂ€nklarna typ iaf ;)


I fredags sprang jag vĂ€l runt hĂ€r i trĂ€kumla o Ă„kte hackvagn, sen Ă„kte vi ut till grötlingbo sĂ„ jag kunde rida lilla pĂ€rlan o packa allt till tĂ€vligen. 

I lördags var det dĂ„ tĂ€vling, Ă€ven Jonna var dĂ„ med som min alltiallo (mycket bra o ha!) o tĂ€vlingen gick as bra!!! 1m kĂ€ndes lĂ€tt, red dock lite pannkaka i omhoppningen sĂ„ en bom föll för att vi kom alldeles för nĂ€ra vilket var lite surt för vi lyckades med komb. och vi kom över det jÀÀÀÀtte lĂ€skiga hindret med lamm pĂ„ sidorna.. Men men man kan inte alltid fĂ„ allt. Till 110 var jag skitnervös Ă€ven fast jag samtidigt inte alls var det, hindrena kĂ€ndes inte höga o vĂ€l inne pĂ„ banan var det bara ett hinder jag blev lite skraj till. SĂ„ tapper hon var! Hon var trött, det var varmt, jag var lite stressad men hon var super fin! KĂ€ndes Ă€ndĂ„ som att flytet blev mycke bĂ€ttre nu Ă€n i förra klassen! Deg blev ett pet dĂ€r oxĂ„ för att dom hade vĂ€nt pĂ„ det lĂ€skiga hindret sĂ„ det var typ 2 galoppsprĂ„ng efter svĂ€ng (hörn) sĂ„ hon nita precis nĂ€r hon kommit ut svĂ€ngen o fĂ„tt syn pĂ„ hindret sĂ„ jag flög fram men blev sĂ„ jĂ€kla arg sĂ„ jag satt skĂ€nkarna i sidorna pĂ„ henne o se pĂ„ fan att hon hoppade med bara ett galoppsprĂ„ng fram till hindret! SĂ„ hon stĂ€llde verkligen upp för mig nĂ€r hon hoppade en oxer pĂ„ 110 nĂ€stan stillastĂ„ende, vilken pĂ€rla assĂ„! SĂ„ jag Ă€r super duper nöjd med min debut, som Bea sa nĂ€r hon sĂ„g resultaten idag sĂ„ ska jag bara bli lugn o försöka hitta mig sjĂ€lv sĂ„ kommer det gĂ„ sĂ„ jÀÀÀkla bra! Underbart!

Idag har jag kört hackvagn helt sjĂ€lv ✌ O ja sprungit runt lite hĂ€r o drog pĂ„ mig vĂ€rldens vĂ€tskebrist, trodde typ jag skulle spy nĂ€r jag rörde pĂ„ mig.. Men men med vatten o en vĂ€rktablett blev allt bra tillslut!

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Moa Jacobsson

Hej! Jag Àr en tjej pÄ 18 Är som bor i Fardhem pÄ södra Gotland. Jag gÄr sista Äret pÄ Lövsta naturbruksgymnasium, sÄ studenten nÀrmar sig! Jag har precis köpt min första egna hÀst och det Àr vÄran resa ni mestadels kommer att fÄ följa hÀr!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela