moajacobssons.blogg.se

Första egna hästen och resan mot målen

Gårdagens ridpass

Publicerad 2015-05-26 21:09:32 i Herring,

Red som sagt heri igår o hon var såååå fin! Hade ett mer kravlöst pass, så hon fick gå mer fritt med huvudet. Skrittade fram ganska länge på långa tyglar, kortade sedan upp dom under några meter för att sedan galoppera fram henne i ett ganska friskt tempo. Hon var så jäkla taggad o framåt så jag fick verkligen vara med o hålla så hon inte satt iväg. Körde sedan galoppintervaller i båda varv med tempoväxlingar, hade nästan hängande tyglar, men hon var helt med på det jag gjorde med kroppen. Tänkte bara rida i skritt o galopp då hon inte har ro o lugna ner sig om hon redan börjar passet med o vara helt uppe i det blå, men sakta av efter sista galoppen till trav och jag säger bara WOW!!!! Hon var helt framme för skänkeln, trampa på bak, jag hade INGET i handen o hon gick lång o låg. Red dock på i mellantrav men jag var helt såld, min fina häst ❤️
Försökte ta en bild på bästisarna i hagen förut men det gick sådär...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Moa Jacobsson

Hej! Jag är en tjej på 18 år som bor i Fardhem på södra Gotland. Jag går sista året på Lövsta naturbruksgymnasium, så studenten närmar sig! Jag har precis köpt min första egna häst och det är våran resa ni mestadels kommer att få följa här!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela