moajacobssons.blogg.se

Första egna hästen och resan mot målen

Första dagen

Publicerad 2015-04-20 21:01:33 i Allmänt,

Nu har en dag gått, snabbt som attan. Heri har anpassat sig bra, tråkigt att stå inne o jag antar att hon gnäggar efter någon kompis hon saknar. 

Var i skolan på förmiddagen, tillräckligt om man ska orka med det 😏

Skulle rida heri i eftermiddags, la på sadeln, ordnade med paddar och liknande när jag märkte att den längsta sadelgjorden inte alls passade.. Fick bli en nödlösning som iaf funkade! Red henne en sväng på åkern och hon var jättefin, trodde inte hon skulle kunna slappna av men hon var superfin. Tänk att hon är min nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Moa Jacobsson

Hej! Jag är en tjej på 18 år som bor i Fardhem på södra Gotland. Jag går sista året på Lövsta naturbruksgymnasium, så studenten närmar sig! Jag har precis köpt min första egna häst och det är våran resa ni mestadels kommer att få följa här!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela