moajacobssons.blogg.se

Första egna hästen och resan mot målen

En dag efter

Publicerad 2015-04-28 21:43:05 i Hannez, Hästar, Skola - Lövsta Naturbruksgymnasium,

Känner att mina senaste inlägg alla varit dagen efter... Igår var det iaf skola för min del, skrev lite på mitt gymnasiearbete på fm sen var det dag för svenska nationella talet.. Det värsta jag vet 🙈 klarade iaf av det utan att svimma, skämma ut mig alltför mycket och att stamma! Så + poäng till mig 👏 så fort det var klart bar det av till skrubbs, det var travpremiär i det underbara vädret *host host* fick hjälpa Patrik lite med selning o så. Hann se monté loppet som tur var, inte ofta jag kan stå vid sidan o insupa stilar o hur det går till på riktigt! Inga egna höstar från stallet i träkumla var med men de andra Patrik körde blev det ingen jättehit för, men det var ändå första tävlingen för året här typ. Sedan var det en av de duktiga montéryttarna - Jenny Malmqvist - som red Hannez, mest för att checka läget, se om det var nåt som skulle förbättras osv. O han var super fin, kul att se honom från sidan med någon som kan sin sak på ryggen! Fick beröm för att han var fin o att han utan problem var startklar typ, i korta drag. Kul att se att jag allt jobb jag lagt ner hela vintern faktist gett resultat, även om det kanske bara är jag som tror det 😏


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Moa Jacobsson

Hej! Jag är en tjej på 18 år som bor i Fardhem på södra Gotland. Jag går sista året på Lövsta naturbruksgymnasium, så studenten närmar sig! Jag har precis köpt min första egna häst och det är våran resa ni mestadels kommer att få följa här!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela