moajacobssons.blogg.se

Första egna hästen och resan mot målen

Första gången

Publicerad 2014-11-22 23:08:51 i Allmänt, Hästar,

Idag var jag med Hannez på banan för första gången! Fick prova både att köra o rida på samma dag så jag är glad! 

Började med att värma honom i vagn med lite guidening från Peter (Patriks pappa) och det gick bra, ingen annan var på banan som tur var så jag fick vara i lugn och ro! Sedan körde jag in i stallet igen så Hannez fick pausa lite o jag fick byta om. Sedan gav vi oss ut igen på en premiär tur för oss båda i monté på banan. Var lite nervös att han skulle dumma sig men han var min snälla gamla Hannez som alltid :) 1 bakvarv sen 2 rätvarv i en lite mer sportslig hastighet iaf, det gick ju inte direkt någon kvaltid kanske men det var bara ett test för båda två. Vi ska göra lite ändringar till nästa gång men sen tror jag det är på g!! Mina vader brände dock efter att stå upp hela vägen, hade foten lite för långt ut i stigbygeln så krampade mig fast lite men nu vet jag hur det ska va! 

Är så jäkla glad att det äntligen blev av så nu är jag lycklig! :D 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Moa Jacobsson

Hej! Jag är en tjej på 18 år som bor i Fardhem på södra Gotland. Jag går sista året på Lövsta naturbruksgymnasium, så studenten närmar sig! Jag har precis köpt min första egna häst och det är våran resa ni mestadels kommer att få följa här!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela