moajacobssons.blogg.se

Första egna hästen och resan mot målen

Glad

Publicerad 2014-05-25 00:27:29 i Bralette - "Semla", Hoppning, Tävling,

Tävlingen idag var super lyckad! Känslan var den bästa någonsin, hon var så himla taggad och sög verkligen tag i hindrena.
 
Red bara 1m vilket jag tror var ett smart drag i denna värme.. Hon var super pigg på både framridning och framhoppning och hon flöt på jätte bra. Men när jag gick in på banan var jag lite panikslagen, jag skulle titta på alla hinder lite eftersom dom är ganska tittiga och hon fjollade sig nästan vid varje. Då blev jag lite rädd, men så fort jag red på 1:an o jag kände suget hon hade glömde jag allt o bara red. Den känslan asså! Är så otroligt nöjd med lilla semmeltanten, red ju inte för tid i omhoppningen utan bara att det skulle vara snyggt o kännas bra. Dock fick hon en liten chock när hon skulle upp på bankern då hon inte riktigt såg den men eftersom den är så låg gick det bra att hoppa upp på den nästintill stillastående. 
 
Bästa känslan på länge iaf, ett flyt som aldrig förr. Otroligt lycklig är jag att dessa dagar existerar! 
 
Till nästa tävling hoppas jag att det inte är lika varmt för då dör man typ, det var ju så sjukt varmt idag! O sen ska jag nog göra min debut i 110, jag är anmäld iaf (glömde bort o göra det i tid till denna därför gjorde jag det nu) sen hoppas jag bara att det funkar så jag faktiskt kan starta för det är ju mitt mål!
 
Vi har ju faktiskt lite o ge på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Moa Jacobsson

Hej! Jag är en tjej på 18 år som bor i Fardhem på södra Gotland. Jag går sista året på Lövsta naturbruksgymnasium, så studenten närmar sig! Jag har precis köpt min första egna häst och det är våran resa ni mestadels kommer att få följa här!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela