moajacobssons.blogg.se

Första egna hästen och resan mot målen

En blandning

Publicerad 2014-05-12 22:03:00 i Allmänt,

Nu är jag trött o lite vemodig. Red ridlektion förut o det gick först dåligt o sen bra, kanske beror på kombinationen av att sova jätte lite o sen göra nationellt prov direkt på morgonen men inte säkert. Jag har typ en dip just nu, bara just för stunden, för mitt liv är ju bra annars så jag fattar inte vad jag har o ha ont i magen om. Men ändå är det något i mig som säger att allt inte är som det ska, kanske är det att jag mer o mer kommer underfund med hur jävla kasst jag rider ibland eller att jag bara överdriver det som faktiskt är. Har så svårt o beskriva känslan av att nåt inte stämmer när allt är bra, eller ja inte är det. Vill dra täcket över huvudet o ligga kvar här i min säng resten av veckan, men det kanske är där det ligger, att jag är så förbannat trött hela tiden. Jag är så mentalt slut o jag offrar min sov tid för o göra annat. Men vad vet jag? Jag är väl bara en vanlig tonårsunge som måste komma på hur jag fungerar, jag måste verkligen komma på hur jag ska rida nu, måste! Kanske är lika bra o inte berätta om tävlingen för jag skäms ändå över min prestation, men ändå var resultaten okej, världen är ju bra rolig ibland... Men nej nu ska jag släppa allt o få sova, äntligen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Moa Jacobsson

Hej! Jag är en tjej på 18 år som bor i Fardhem på södra Gotland. Jag går sista året på Lövsta naturbruksgymnasium, så studenten närmar sig! Jag har precis köpt min första egna häst och det är våran resa ni mestadels kommer att få följa här!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela