moajacobssons.blogg.se

Första egna hästen och resan mot målen

O så var det de där med o skriva ja...

Publicerad 2014-06-03 22:00:22 i Bralette - "Semla", Dressyr,

Det har ju hänt lite saker men det finns ingen mening med o skriva nu.. Har haft dåligt med internet i typ 1 vecka så det har väl hjälpt till lite.. 

Men idag så har jag haft praktik, jobbat i ösregn till o från när det fick för sig att falla från himlen. Sedan var det dags o rida o jisses vad det sent det blir när man stannar o pratat, tiden bara rinner iväg ;) men men trevligt var det! Semlan var iaf super fin, körde lite dressyr i ridhuset med fokus på lösgjordhet. Mycket volter o byt om varv o sånt för att få henne mjuk, riktigt trevligt! Efter bytte jag hage på henne för att hon kanske ska hinna bli av med sin gräsmage tills på lördag men hon blev lite sur när hon märkte att hon var på andra sidan stängslet till sina vanliga kompisar ;) men men det blir nog bra, för ska man typ debutera 110 får man ju se lite slank ut ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Moa Jacobsson

Hej! Jag är en tjej på 18 år som bor i Fardhem på södra Gotland. Jag går sista året på Lövsta naturbruksgymnasium, så studenten närmar sig! Jag har precis köpt min första egna häst och det är våran resa ni mestadels kommer att få följa här!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela