moajacobssons.blogg.se

Första egna hästen och resan mot målen

Mina pärlor!

Publicerad 2014-01-08 20:23:50 i Hästar,

Lite impulsaktigt sådär bestämde jag mig för o klippa semla. Hon har vart så långhårig o alltid blivit genomsvettig efter varje pass så passade på o raka av henne som innanplus på rumpan, så nu är det inte så mycket hår kvar! O bra verkade det va för dressyrpasset jag red efter var bland de bästa jag ridit på henne. Att sitta själv o hitta den känslan som bara uppstått på lektion gjorde mig fantastiskt lycklig! Öppna, samla, länga, sidvärts, ALLT gick klockrent! Använde verkligen kroppen o visade vad jag ville ha av henne o vilken häst jag fick! Fick ett litet lyckorus ☺️

Cassi skulle få en uteritt o det blev en, kort dock. Lite skritt o lite trav (kunde ju knappt se nåt) men hon var riktigt framåt o go. 

Jag ska lyckas med dessa 2 nu! Jag tänker slita för det, nu ska det gå min väg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Moa Jacobsson

Hej! Jag är en tjej på 18 år som bor i Fardhem på södra Gotland. Jag går sista året på Lövsta naturbruksgymnasium, så studenten närmar sig! Jag har precis köpt min första egna häst och det är våran resa ni mestadels kommer att få följa här!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela