moajacobssons.blogg.se

Första egna hästen och resan mot målen

Cm hoppning

Publicerad 2014-02-01 21:32:12 i Hoppning,

Jaa kom iväg på klubbens cm hoppning idag med cassi, lallade runt på 70-80 vilket var lagom. Hon var as taggad men ändå seg, men ja det gick bra!
Första rundan blev bäst, visst hon landade i fel galopp hela tiden o hon kan ju inte byta så jag fick sakta av o fatta ny, men vad gör det? Hon tar i nå otroligt mycket så hon är typ 1 meter över hindret 😂 men hon var super fin, behövde lite gas ibland men kom runt felfritt med en nöjd häst o ryttare! Sen till andra rundan blev hon lite flack, tog inte riktigt halvhalterna/jag var slarvig med dom, så hon peta på två hinder och slog i något mer. Syntes tydligt på filmen Jonna filmat sen när hon tog/jag gjorde halvhalterna vilken skillnad på språnget det var! Hon har kapacitet så nu ska vi bara få henne att hoppa mer uppåt istället för att kasta sig framåt. Men det kommer med tiden o mycket studs o kombinationer! Nu blir jag taggad på att träna o tävlingspremiären kommer förhoppningsvis gå vägen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Moa Jacobsson

Hej! Jag är en tjej på 18 år som bor i Fardhem på södra Gotland. Jag går sista året på Lövsta naturbruksgymnasium, så studenten närmar sig! Jag har precis köpt min första egna häst och det är våran resa ni mestadels kommer att få följa här!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela