moajacobssons.blogg.se

Första egna hästen och resan mot målen

Det är dessa dagar jag fattar varför jag rider!

Publicerad 2013-11-25 22:29:12 i Dressyr,

Hade ett sånt super bra pass idag! Vi var endast 2 (utav 3) idag så det blir ju nästan privat lektion ;) vi började med en ny grej för mig, o blunda medans man rider. Tyckte först att det var sjukt läskigt för det kändes som att väggen var överallt, men cassi fatta vinken o höll sig till väggen som tur va! Men det var en otrolig känsla man fick! Det var verkligen välbehövligt för mig o känna var jag skulle placera händerna o använda sätet o andningen för att få en så mjuk o osynlig hjälp som möjligt. Deg var riktigt givande o när jag väl började se igen så började direkt som vanligt o pilla o spänna mig o göra allt som jag brukar, men så fort jag tänkte på känslan jag hade blev det mycket lugnare! O cassi var verkligen på topp ikväll, hon har nog mått bra av o stå hela helgen så hon fick samla lite kraft. Blir så glad när det går bra, det får allting o kännas mycket bättre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Moa Jacobsson

Hej! Jag är en tjej på 18 år som bor i Fardhem på södra Gotland. Jag går sista året på Lövsta naturbruksgymnasium, så studenten närmar sig! Jag har precis köpt min första egna häst och det är våran resa ni mestadels kommer att få följa här!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela