moajacobssons.blogg.se

Första egna hästen och resan mot målen

"Go och glad"

Publicerad 2013-03-30 17:18:44 i Allmänt,

Är trött, slö och har tappat all ork till att göra någt i huvudtaget... Har fortfarande lite ont i nacken så jag åkte aldrig ut till stallet, vill låta det "läka" eller vad jag ska kalla det helt innan jag sitter upp igen även om det tar emot. Om jag ska va riktigt ärlig är jga nog lite rädd för att sitta upp igen, rädd för att göra fel på Chicko, rädd för att åka av igen och att det bara är mitt fel att han håller på som han gör, för han gör det ju bara med mig.. Så helt enkelt vill jag väl lägga huvet under kudden och gråta pga rädslan och att det bara är jag som rider fel. Men inte kan jag göra det... Får helt enkelt bara hitta en annan häst jag litar på för tillfället och rida på den tills jag kanske litar på mig själv så mycket att jag sitter upp på Chicko igen, vill inte ta ut min rädsla på honom, intee igen, då kanske vi aldrig blir en duo igen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Moa Jacobsson

Hej! Jag är en tjej på 18 år som bor i Fardhem på södra Gotland. Jag går sista året på Lövsta naturbruksgymnasium, så studenten närmar sig! Jag har precis köpt min första egna häst och det är våran resa ni mestadels kommer att få följa här!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela