moajacobssons.blogg.se

Första egna hästen och resan mot målen

Dag 3

Publicerad 2013-06-26 22:59:43 i

Började med VÄRLDENS BÄSTA hoppass på chicko, det var verkligen spot on! Har aldrig känts så bra! Inget i handen, sug på hindrena, inte för stark, nej helt underbart svävade på moln efter det fina fina ponny!

Efter jobb o ingen vila var det dags för semla, var trött så jag tänkte ta det lite lugnt men då utnyttjade hon mig så det blev världens bråk, hon var rasande o jag blev livrädd för hon började stegra sig, fick göra ledarövningar efter mycket om o men o red lite självständigt provade 2 språng som satt galant, sen fick hon utbrott igen då jag hann snurra henne men sen stegra hon sig så jag tappa balansen så jag åkte av... Fick ett slag på knät men jag hoppas det inte gör ont imorgon annars måste jag nog hoppa vår uteritt, kan inte sitta i 3 timmar med värkande knän... Tråkigt som det låter måste jag för en gång skull lyssna på min kropp, :( aja hoppas på det bästa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Moa Jacobsson

Hej! Jag är en tjej på 18 år som bor i Fardhem på södra Gotland. Jag går sista året på Lövsta naturbruksgymnasium, så studenten närmar sig! Jag har precis köpt min första egna häst och det är våran resa ni mestadels kommer att få följa här!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela