moajacobssons.blogg.se

Första egna hästen och resan mot målen

Hoppning med Chicko!

Publicerad 2012-11-29 19:13:24 i

Vi började med att rida lite volter i hörnen i trav och galopp runt sockerbitshinder. Sedan red vi på de små hindrena som stod i hörnen så vi skulle rida båge med 5 eller 6 galoppsprång emellan.Sedan hoppade vi lite kombination, studs och enkel hinder. Fick bara en vägring och då blev jag riktigt förbannad på honom och efter det var det inge problem! Han var lite stark i början av passet men blev otroligt fin när vi väl började hoppa!! Hoppade avslutande bana på 1m-110 och han kändes så himla bra!! Ställde upp för mig och vi jobbade oss igenom banan tillsammans! Han är så himla fin när han bara vill!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Moa Jacobsson

Hej! Jag är en tjej på 18 år som bor i Fardhem på södra Gotland. Jag går sista året på Lövsta naturbruksgymnasium, så studenten närmar sig! Jag har precis köpt min första egna häst och det är våran resa ni mestadels kommer att få följa här!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela